De eerste week - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van Michelle Ritsema - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van Michelle Ritsema - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

16 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Bloemfontein

Hallo lezers,

Op dinsdag 11 februari 2014 om 09.30 vertrok ik vanuit Groningen met de auto naar Schiphol. Mijn vader, moeder en broer gingen mee om mij uit te zwaaien. Eenmaal aangekomen op Schiphol druppelden de rest van mijn medereizigers binnen met hun koffers en bagage.Ik (de kleinste van het stel) had natuurlijk weer de meeste bagage me..
Toen was het tijd om mijn twee koffers in te checken. Eenmaal in de rij keek ik in de richting van mijn ouders en wie zie ik daar... Mijn lieve vriendinnen Nathalie en Mandy! Ze waren speciaal met de trein naar Schiphol gekomen om mij uit te kunnen zwaaien. Dat was echt een geweldige verrassing!
Na wat eten en drinken was het tijd om richting de douane te gaan. De hele groep stond met vrienden, familie en geliefden bij elkaar om afscheid te nemen. Met het besef dat ik nu echt weg ging vond ik dit wel moeilijk.
Met een groepsfoto als begin van de reis vertrokken we door de douane. De reis is begonnen!!!
Samen met Irma, Johnny, Ingeborg, Sanne, Keije en Eva kan het Afrika avontuur beginnen.
De vluchten waren lang maar ik heb me geen seconde verveeld in het vliegtuig. Met een overstap in Cairo ging de vlucht verder naar Johannesburg. Aangekomen in Johannesburg werd de visum gecontroleerd en waren we in Zuid Afrika. Toen moesten we de koffers ophalen, omdat we verder gingen met een interne vlucht. Bij de bagageband aangekomen bleek er maar 1 van mijn koffers te zijn. De andere koffer is nooit aangekomen in Johannesburg tijdens mijn vlucht...
Met maar 1 koffer vervolgde ik de reis naar Bloemfontein. Daar werden we opgehaald met een auto en werden we naar ons appartement gebracht.
Ik deel samen met Ingeborg een appartement. wel heb ik mijn eigen slaapkamer.
De eerste avond zijn we als groep mee uit eten genomen door de organisatie. Dit was een leuke kennismaking met de mensen die alles voor ons regelen.
Op donderdag waren we uitgenodigd om samen met mensen van stage te gaan ontbijten. Hierna kregen we een rondleiding op de afdelingen in de ziekenhuizen waar we stage gaan lopen. Ik ga stage lopen op de afdeling radiotherapie. Samen met Sanne begin ik de eerste tien weken in een regulier ziekenhuis. Na die tien weken verplaatsen wij naar een privéclinic. Beide ziekenhuizen zagen er goed uit dus ik ga vol vertrouwen beginnen aan mijn stage.
De vrijdag hadden we voor onszelf. We hebben er een lekker meidendagje van gemaakt en genoten van het weer. Eerst naar de dierentuin van Bloemfontein geweest en daarna lekker gewinkeld in het winkelcentrum.
Zaterdag waren we uitgenodigd voor een soort congres voor radiologen. van 8.00-14.00 werden er verschillende presentaties gegeven over verschillende onderwerpen zoals: recht, veiligheid en ethiek. Dit was erg interessant om bij te zijn en we hebben al veel verschillen ontdekt tussen Nederland en Zuid Afrika.
In de middag zijn we samen met twee meisjes uit België naar een rugby wedstrijd geweest in een groot stadion.dit was erg gezellig en als afsluiting van de avond zijn we lekker uiteten geweest.
Ook kreeg ik een bericht van een begeleider dat mijn koffer was gevonden en dat die waarschijnlijk maandag bij mijn appartement wordt afgeleverd!
SUPER BLIJ!!!
Na een drukke week begint maandag de eerste stage dag. Ik heb er zin in!

Ik hoop dat jullie mijn verhaal leuk vinden en dat jullie een beetje een beeld hebben gekregen van mijn eerste week.

Groetjes!!


  • 16 Februari 2014 - 09:57

    Hennie:

    Hallo Michelle,
    Wat leuk om je reisverslag te lezen. Leuk dat je vriendinnen op schiphol afscheid van je kwamen nemen en wat fijn dat je morgen je koffer weer terug krijgt. Veel plezier morgen en succes morgen.
    Groetjes Hennie

  • 16 Februari 2014 - 10:30

    Ronald Bakker:

    hoi Michelle! wat leuk, zo'n reisverslag! ben zeer benieuwd wat je daar allemaal zal gaan beleven.
    nou, veel plezier, en de groetjes van oom Ronald en tante Gretha !!!XXX

  • 16 Februari 2014 - 10:55

    Jacquelien:

    Hoi Michelle, goed aangekomen las ik en heel leuk om je op deze manier te volgen. Groetjes

  • 16 Februari 2014 - 11:08

    Marcel :

    Mooi verslag

    Geniet er van

    Groetjes marcel

  • 16 Februari 2014 - 12:24

    Mandy:

    Super leuk om te lezen! En wat heb je al veel leuke dingen gedaan. Wie weet sta ik straks als verassing wel in Zuid-Afrika, haha! Ik blijf je volgen en we houden contact. Heel veel succes morgen. Dikke knuffel.

  • 16 Februari 2014 - 12:50

    Louke Westra:

    Hallo Michelle, wat een mooi verslag van je reis en de belevenissen daarna. ik hoop dat je een super mooie en leerzame tijd zult hebben daar. wil nog even zeggen dat ik je super stoer vindt en erg waardeer dat jij je kansen die je krijgt pakt. Helaas was dat in mijn tijd (ben nu 60 jaar ahum)heel wat anders. je mag ook blij zijn met ouders die je altijd reuze hebben gemotieveerd. ook zij verdienen een dikke pluim. liefs Louke.

  • 16 Februari 2014 - 13:42

    Jenny:

    Hoi Michelle,

    Wat leuk om je op deze manier te kunnen volgen. Goed te lezen dat je goed bent aangekomen en dat de eerste indrukken positief zijn.
    En natuurlijk dat je koffer gevonden is :-)) maar zo te zien op de foto's heb je niet veel aan kleren nodig. Wat een weertje daar.
    Succes en ik blijf je volgen.

    Groetjes Jenny xxx

  • 16 Februari 2014 - 17:16

    Anka:

    Hoi Michelle, wat een leuk verslag, geweldig om je zo te volgen! Ben benieuwd wat je daar allemaal mee gaat maken. Ik ga je volgen! Succes met je stage die maandag gaat beginnen. Spannend hoor! Liefs, Anka.

  • 16 Februari 2014 - 17:47

    Linda:

    Leuk om te lezen hoor! Ik hoop dat je de gehele periode zo blijft schrijven. Blijf ik lekker op de hoogte (samen met alle anderen natuurlijk) ;)
    Het klinkt allemaal goed en hoop dat je het verder geweldig naar je zin hebt daar. Ongetwijfeld leer je er veel op allerlei gebieden. Succes en ik denk aan je! liefs, xxx

  • 16 Februari 2014 - 18:57

    Gerda:

    Vooral doorgaan Michelle! ! Heb je al een zwembad ontdekt?

  • 17 Februari 2014 - 20:38

    Anneke:

    Hallo topper,

    Mijn eerste keer boodschappen doen zonder jou bij de kassa was niet leuk. Ik zal sterk zijn. Gelukkig gaat het met jou goed. Ik zal je volgen. Succes met je missie.

    Groetjes Anneke

  • 18 Februari 2014 - 23:00

    Jaenette Janssen:

    Hoi Michelle,
    Leuk verslag en hopelijk hebben ze met rugby gewonnen. Fijn dat je het naar je zin hebt. Geniet ervan en leer zoveel mogelijk in Afrika. Heb je later alleen maar profijt van. Veel succes in de tweede week.
    Groeten Jaenette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 16 Feb. 2014
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 7769

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 16 Juli 2014

Bloemfontein, Zuid Afrika

Landen bezocht: