Safari + nieuwe stage plek - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van Michelle Ritsema - WaarBenJij.nu Safari + nieuwe stage plek - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van Michelle Ritsema - WaarBenJij.nu

Safari + nieuwe stage plek

Blijf op de hoogte en volg Michelle

11 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Bloemfontein

Hallo allemaal!!
Ik hoorde klachten dat ik niet zo vaak meer schrijf de laatste tijd. Dus hier is weer een verhaal....

Op vrijdag 25 april was het zover.. De laatste dag in het National Hospital. Tijdens de theepauze werden Sanne en ik opgehaald naar de kantine en hadden de collega's taart voor ons gekocht omdat het onze laatste dag was in dit ziekenhuis. Zelf hadden wij wafels gebakken en toen we daarmee rond gingen kregen we van veel collega's de verbazende reactie: 'zijn de 10 weken nu alweer voorbij? Ze vonden het erg jammer dat we zo snel al weg gingen en dat ze ons niet zo goed hebben kunnen leren kennen in die 10 weken. Het was een leuke en gezellige laatste dag. Toch had ik wel zin in de nieuwe 10 weken stage in het prive ziekenhuis!
Maar eerst was het tijd voor vakantie!! :D
Samen met Sanne had ik een vakantie naar het Krugerpark geboekt. we hadden gekozen voor een 4 dagen budget safari.Het was echt fantastisch!
We gingen met de bus naar Johannesburg en vanaf daar werden we met een klein busje naar onze eerste lodge gebracht. Dit was een mooie lodge in het Balule game reserve. Dit is een natuurpark buiten het Krugerpark. Na aankomst vertrokken we meteen met een sunset drive naar het park en hebben al een aantal dieren gezien. Helaas nog geen dier van de Big 5, maar daar hadden we nog tijd genoeg voor.. Aan het einde van de avond drive reden we naar een prachtige plek waar een typisch Afrikaanse braai en mooie gedekte tafels op ons stonden te wachten. Het eten was heerlijk en het idee dat er ook dieren konden komen maakte het extra speciaal.
De tweede dag werden we om 05.30 verwacht voor een bushwalk. Hierbij ging het niet om het spotten van grote dieren maar namen we een kijkje in de wereld van kleine dieren, bomen en sporen/voetafdrukken van dieren die je vanuit de auto niet zo snel ziet. Het was een wandeling van dik 3 uur en toen we terug kwamen stond er een lekker ontbijtje voor ons klaar. Na het ontbijt hadden we wel wat ontspanning verdient! En waar kan je dat beter doen dan aan het zwembad.... Verwarmde zwembaden kennen ze hier helaas niet maar met 30 graden was het wel lekker om af en toe even af te koelen met het koude water.
Van 3 tot 5 in de middag hadden we nog een game drive door het natuurgebied. We hebben vooral veel impala's, zebra's en giraffen gezien maar op het moment dat we bijna weer bij de logde waren aangekomen en ik net tegen Sanne had gezegd dat we de olifant wel konden vergeten vandaag riep ik uit het niets STOP OLIFANT!!! Ze dachten dat ik een grapje maakte maar toen ze wat beter keken zagen we ze allemaal. Ze stonden verdekt opgesteld achter grote bomen maar ze waren er toch echt.. De olifant. De eerste van onze BIG 5 hebben we binnen! Verder hadden we nog nijlpaarden en een krokodil gezien in een meer. We hebben een leuke tijd gehad in deze lodge en het personeel en de gidsen waren erg aardig! Maar onze reis ging verder en we vertrokken die avond al naar de andere lodge. Dit was een lodge in een bos met allemaal houten huisjes en boomhutten. Helaas konden we niet in een echte boomhut slapen maar we hadden wel een hutje voor 5 personen voor onszelf. Het was een heel avontuur om bij ons hutje te komen aangezien het bos vol met spinnen zat. Dus met een hoop gegil zijn we uiteindelijk in ons hutje gekomen en hebben lekker kunnen slapen onder een klamboe. De volgende dag stond een hele dag Kruger op het programma. Na het ontbijt vertrokken we met een open auto naar het park en hier hebben we de hele dag rondgereden. Het park is een land op zichzelf dus het hele gebied hebben we niet kunnen zien, maar wat was het geweldig mooi daar! We hebben een hoop dieren gezien en het was mooi weer dus de dag kon niet beter! Tijdens de lunch kwamen we Eva met haar ouders tegen. Zij waren de hele week ook in en rondom het krugerpark, dus heel toevallig dat we elkaar in zo'n groot gebied zijn tegengekomen!
De rest van de dag hebben we ook nog rondgereden in het park en we hebben uiteindelijk 3 van de BIG 5 gespot. De Olifant, Leeuw en Buffel. We hebben ze allemaal van heel dichtbij kunnen bekijken!! Helaas waren de neushoorn en luipaard niet te vinden voor ons.. Maar ondanks dat hebben we een geweldige dag gehad!
De laatste dag hadden we nog een korte ochtend wandeling en daarna vertrokken we alweer met de auto naar Johannesburg.. Onderweg namen we nog een korte stop bij de Blyde river canon. een mooie plek maar helaas was het een beetje bewolkt en was het zicht niet optimaal. De reis naar Johannesburg duurde in totaal 5 uur en we werden afgezet bij onze lodge. We bleven nog een nachtje in Johannesburg slapen zodat we op zaterdag nog met Sanne haar ouders konden lunchen! Dat was heel gezellig en na het afscheid vertrokken wij naar de bus richting Bloemfontein. Gelukkig hadden we de zondag om lekker even bij te komen en uit te rusten.. Want de vakanties die we hier hebben zijn niet zo ontspannend als mijn vakanties normaal zijn :P
Maandag 5 mei was het dan zover.. Mijn eerste werkdag bij ICON het prive ziekenhuis. Een erg modern en klein ziekenhuis (lijkt meer een kliniek). We werden vriendelijk ontvangen door de collega's en de eerste indruk is erg positief! We worden iedere ochtend opgehaald door een collega en hoeven dus niet meer op de fiets. Na het werk wandelen we naar huis. Dit is ongeveer 35-40 minuten lopen dus hebben we meteen onze dagelijkse beweging weer gehad!
Het werk in ICON is wel heel anders dan ik gewent was bij het andere ziekenhuis. Ze hebben veel minder patienten en de werkdruk is dus minder hoog. De communicatie met de patienten is beter en de werksfeer is prettiger. Er wordt veel uitgelegd en willen ons graag begeleiden.
Vanaf nu moet ik ook beginnen met mijn stage verslag. Hiervoor heb ik de afgelopen week een casus uitgezocht van een patient die ik kan uitwerken voor mijn verslag. We krijgen hier veel tijd voor op het werk en ze willen ons graag helpen als we vragen hebben.
Ook ben ik al druk bezig geweest met mijn vrije keuze punten verslag. Hiervoor moet ik een aantal vrije keuze activiteiten doen waarmee ik extra punten haal voorschool. Het is allemaal erg druk maar tussendoor hebben we gelukkig ook nog genoeg tijd om gezellig een filmpje te kijken met zijn alles of om lekker even tijd voor mezelf te hebben.

Over 9 en een halve week ben ik alweer thuis. De tijd gaat echt heel snel voorbij! Ik heb het nog heel erg naar mijn zin maar heb straks ook wel zin om weer lekker naar huis te gaan en mijn vrienden en familie weer te zien! Gelukkig heb ik nog veel contact met thuis en skype ik regelmatig met lieve vrienden en familie!
Voor ik naar huis ga hebben we nog wel wat leuke uitjes en vakanties gepland dus dan gaat de tijd vast helemaal snel voorbij! Hierover vertel ik jullie later wel meer ;)

Voor nu laat ik het hier weer even bij want anders moeten jullie zoveel lezen..

Liefs,

  • 11 Mei 2014 - 23:02

    Yvonne Bakker:

    ben trots op je lieverd ! geweldige ervaringen ! pakt niemand je meer af ! veel succes en vooral plezier verder en tot over een dikke 2 maanden ! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 16 Feb. 2014
Verslag gelezen: 583
Totaal aantal bezoekers 7735

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 16 Juli 2014

Bloemfontein, Zuid Afrika

Landen bezocht: