De afgelopen week - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van Michelle Ritsema - WaarBenJij.nu De afgelopen week - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van Michelle Ritsema - WaarBenJij.nu

De afgelopen week

Blijf op de hoogte en volg Michelle

09 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Bloemfontein

Hallo lieve lezers,

Hier weer een verhaaltje van de afgelopen week.

De week begon weer met heel vroeg opstaan voor stage. Na een gezellig weekend was de vakantiesfeer nog volop aanwezig, dus viel dit best wel zwaar..
Ik stond deze week op de CT scanner ingepland maar helaas begon ik dinsdag avond last te krijgen van mijn buik. Woensdag werd ik wakker met veel pijn. Ik ben wel naar het werk gegaan maar om 10 uur heb ik toch besloten dat het beter was om naar huis te gaan. Ik werd opgehaald door een contactpersoon van de universiteit en die wou meteen met mij naar een dokter en alles.. Maar ik hou niet zo van de dokter dus ik ben lekker naar huis gegaan. Met pijnlijke steken in mijn buik en erge diarree heb ik woensdag en donderdag op bed gelegen. Erg veel geslapen en nu had ik eindelijk tijd om mijn foto's toe te voegen dus nu hebben jullie ook een beeld bij alle dingen die ik al gedaan heb.
Vrijdag voelde ik me gelukkig al een stuk beter en kon ik eindelijk weer werken. Een hele leuke en leerzame dag gehad en toen we opgehaald werden kregen we te horen dat er fietsen waren voor ons. We hebben splinternieuwe mountainbikes gekregen met hangsloten en een helm. Iedereen kijkt ons aan als we aan het fietsen zijn want echt niemand heeft hier een fiets.. Ze konden ons beter ezels geven, zodat we meer bij de lokale bevolking hoorden.
Vrijdagavond had de CUT ons uitgenodigd voor een braai. Ik kon bijna niets eten omdat ik nog wel last van mijn buik had, maar het was wel heel gezellig.
Zaterdag konden we voor het eerst een beetje uitslapen. Mijn ritme zit er al goed in want ik was om 7.15 al klaar wakker. Gelukkig was Sanne ook al vroeg wakker en hebben we alvast boodschappen gedaan voor het weekend. We werden om 10.30 naar de cheetahfarm gebracht. Iets buiten de stad ligt een boerderij waar cheeta's, luipaarden, cervals, springbokken, weerwolven, leeuwen, uilen en stokstaartjes verzorgt worden. We kregen hier een rondleiding over de boerderij en konden bij verschillende dieren bij de hokken in om ze te aaien. Ook konden we tussen de cheeta's lopen en van heel dichtbij foto's maken. Het was heel mooi weer dus het was erg genieten daar!
S'avonds hadden we zin om lekker een avondje uit te gaan. Eerst wouden we naar een feest buiten de stad maar daar konden we geen kaarten meer voor krijgen. Uiteindelijk hebben we besloten om naar het casino van Bloemfontein te gaan om eens een gokje te wagen. Het was een mooi casino met zowel gokkasten als speeltafels. Een leuke sfeer en de minimale inzetten lagen een stuk lager. Dit maakt het spelen wel wat leuker vind ik. Ook ligt het tempo een stuk lager dan in Nederland want het duurde heel lang tot de dealer alles had uitbetaald. De een ging met winst naar huis, de ander met verlies en een paar hadden niets met gokken dus die hebben alleen gekeken. Als ik de Friday night out mis van het Holland casino ga ik zeker nog een keer hier naar het casino!

Vandaag was het mooi weer dus wouden we lekker even zwemmen. Het zwembad was eindelijk weer open na een lange verbouwing dus ik had echt zin om even wat baantjes te zwemmen. Eenmaal daar was het zwembad dicht... Geen idee waarom want het was 30 graden en zonnig. Maarja niets aan te doen. Als vervanger van het zwemmen hebben we een parkje opgezocht waar we nog even hebben gelegen maar zonder zwembad was het toch minder lekker. In de zomer thuis weer lekker zwemmen in papiermolen!
Vandaag heb ik ook eindelijk weer eens gesport.. Het had een weekje stil gelegen door het weekendje weg en het ziek zijn. Nu weer een start gemaakt en deze week nog even elke dag een workout doen.

Nu nog even een paar dagen concentreren op stage en dan voor 10 dagen een vakantie naar Kaapstad. Super veel zin in! Het volgende verslag laat dus iets langer op zich wachten ;)

Morgen voor het eerst op de fiets naar stage dus dat wordt een grote uitdaging in de spits. Wel fijn dat we nu niet meer afhankelijk zijn van anderen qua vervoer en zelf meer kunnen doen op de fiets!

Voor nu heb ik niets meer te melden dus ga ik lekker slapen.

Liefs!

• 09 Maart 2014 - 21:25

Mandy:

Voor 10 dagen op vakantie naar Kaapstad?! Michelle, maak ons niet zo jaloers ... Nee hoor schat, we gunnen het je en ik geniet vanuit dit landje (met vandaag wel 20 graden) van jouw verhalen!

Veel liefs,
    Mandy & Kevin x

• 09 Maart 2014 - 21:30

Jacquelien:

Leuk om te lezen, en have fun ik Kaapstad, maar dat gaat wel lukken denk ik

• 09 Maart 2014 - 22:01

Rick:

Prachtig verhaal weer. Dank je en veel plezier in Kaapstad. Werk ze.

• 09 Maart 2014 - 23:07

Jenny:

Prachtige foto's!! En ben je nu alweer aan vakantie toe??
    Veel plezier in Kaapstad!!
    Groetjes